torsdag den 11. august 2016

Vi har, stadig, en købmand

Vi har en købmand og den har vi god grund til at være stolt af, fordi den lille butik har stort set alt hvad en husholdning behøver. Og lidt til endda.

Hvis ikke butikken har varen, så spørg personalet om det kan lade sig gøre at de tager det hjem.
Det har jeg gjort mange gange snart. Det er blevet taget hjem, og det har i den grad udvidet udvalget betydeligt.
Det er dét der skal til hvis borgerne i byen ønsker sig at butikken skal bestå som andet end en kiosk i fremtiden.

Tag nu bare en varer som syltesukker

Den bestilte jeg i sidste uge og nu er den i butikken til mig og andre kunder.
Det er da pragtfuldt ikke?

Jeg nære den største lid til at borgerne i Sandved er kloge nok til at se hvor vigtig det er med handel i byen. Hvis ikke der er handel er byen "død".
Se bare på vores nabo by Hyllinge. Det er da vel nok et trist syn. Når jeg tænker på hvad der var i den by da jeg kom til i midten af 1980´erne, så kan jeg blive helt trist når jeg nu kan se hvad der er tilbage.
Sådan skulle det da nødigt går for os, vel? Der til er vi da for kloge....håber jeg da :)


Den anden dag så min mand et par komme ud af bussen fra Fuglebjerg. I hænderne havde de mange indkøbsposer, som var fyldt med varer.
Det er da sørgeligt at se folk betaler et beløb for at befordre sig til byen for at handle, nå vi har en butik her i byen.
Det det har kostet parret at drage til Fuglebjerg for at handle, kunne de have købt vare for i deres lokale butik.
De har kort sagt ikke sparet noget ved at handle uden for byen.
Nå men historien er ikke slut endnu. Parret havde tilsyneladende glemt at købe noget og gik ind i vores købmandsbutik for at købe de glemte varer.
Det var da lidt positivt at de lagde lidt penge i den lokale butik. MEN butikken kan desværre ikke overleve på "den glemte" liter mælk, og kagen til kaffen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar